~MY LIFE~

Monday, January 4, 2010

Kerenah Pelanggan Sukar Diduga

hai...dah masuk bulan Januari 2010 pon..sedar xsedar tgk2 dah masuk Tahun Baru kAN..
BANYAK NAK CITER PASAL TAHUN BARU NI..TAPI KIV DULULAH EK..
sekarang nak citer pasal satu peristiwa yang aku alami pada hari ini..
actually, da satu customer to kan die datang kedai tmpt aku keje part time ni...then, nak jadi cerita dia nak suruh tgk laptop die yg kononyer da problem la..aku pon pe lagi technician xde time to aku tgk ar jap problem die...
die pon citer ar masalah die satu je pon xleh nak activate window die...dahto die tye ar technician bile nk blk kedai...aku pon ckp ar xtau bile pas hbs buat keje die kat JPS to balik ar...die xpuas hati plak suruh aku tye technician bile nk blk??dahto aku call ar technician to tye die..die ckp lmbt ckit..aku pon suruh customer to tggl dulu laptop die japg mlm ar ambik...die dengan muka xpuas hati tggl brg then terus blk....


after that, technician pon balik la..die check2 laptop to jap je dh ok..Almaklumlah TECHNICIAN kan..sure expert punyer la sekali petik jer dh siap..pasto aku pon call ar si mamat ni..call punyer call nak marah plak die ntah pasal per agaknyer kene sarang tebuan kot..TECHNICIAN aku to terang punyer lama pasal problem laptop die to xfaham2 jugak nak jugak marah2..lastly, suruh mamat to meh jer kat kedai aku ni ambik laptop die n face to face ngan TECHNICIAN.


Dah si mamat ni datang, cakap punyer cakap die pon puas hati kot tapi muka die aku tgk berasap jer cm nak serang aku pulak utk melepaskan KEXPUASAN die kat TECHNICIAN aku to...dah settle keje Technician aku, aku pon sambung ar bagi CASH BILL kat die..kene ar dalam RM20 mamat to...Dahto,sempat lagi die ckp pesal mahal sgt..aku pon malas ar nak jawab paham2 sendiri ar..dengan perangai die gto baru padan muuka..dahto boleh plak die cakap aku ambik mouse die bw kuar dari bag laptop to...aku geram tol ar ckit lagi nak kne PENAMPAR mamat to...aku xusiK langsung barang die dituduh gto plak...

kalau La aku jumpa mamat to lagi mmg ar nahas die aku kerjakan...cakap BERAPI xhormat org langsung...bak kata pepatah BUDI BAHASA BUDAYA KITA...barulah orang suka nak sembang ngn kita...

1 comment: